• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Loanstep - Lån utan UC
9. Banky - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Lumify - Lån utan UC

Skuldsatt pga ett spelberoende?

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 521
Mottagna reaktioner
12 899
Poäng
9 787
Nu har jag ju inget hos kronofogden så det blir ju innan då, bara för att vinna lite tid och kunna sälja huset privat, antar att det kan ge lite mer pengar än att dom ska mäta ut det, pengarna kommer ju självklart ändå gå till att betala skulderna, vill bara försöka göra det bästa av situationen

Enklast är ju att ni faktiskt säljer huset.

Återvinning när det gäller närstående kan göras tre år bakåt.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Idiotfru

Viktig medlem
Poäng: 207
Blev medlem
5 Juni 2017
Meddelanden
92
Mottagna reaktioner
74
Poäng
207
Du kan ju annars prata med din fru och att ni gemensamt ökar lånet så det inte finns lika mkt övervärde kvar. Det rådet fick jag av min budget- och skuldrådgivare. Men använd din del till att betala av något iaf för de vill ju veta vad du gör själv för att få ordning på situationen.
Vi håller på och söker nytt bolån och kommer ta så mycket smått det bara går för att minska antalet krediter. De stora är för stora... men även om jag vill söka skuldsanering så vill jag ju försöka bidra så mycket det går själv. Så att låna upp är både bra för att säkra huset och för att känna att man gör något åt situationen. I slutändan får ni bara mindre i handen när i säljer men ni kanske får sälja själva ist för att kronofogden gör det... win win .
 

Mjau 74

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 177
Blev medlem
4 December 2013
Meddelanden
2 680
Mottagna reaktioner
1 706
Poäng
1 177
Har ni möjlighet och låna upp på huset känns det inte som att ni är i en jätteknivig sits... Då har ni ju iaf möjlighet att bli av med lite lån och lätta bördan varje månad?
 

Idiot

Aktiv medlem
Poäng: 32
Blev medlem
8 Juni 2017
Meddelanden
43
Mottagna reaktioner
7
Poäng
32
Grejen är att frun vill inte det, hon är dessutom sjukskriven sen 3år tillbaka och har blivit arbetslös under tiden, vet inte hur stora chanser vi har att utöka lånet nu, har ju väldigt många förfrågningar hos uc också
 

ljht

V.I.P
Poäng: 407
Blev medlem
26 Januari 2015
Meddelanden
579
Mottagna reaktioner
205
Poäng
407
Jag har nu läst era senaste inlägg och jag sitter här och gråter. FUCK SPEL! Fan vad man ställa till det med hjälp av det. Det har jag också gjort! Vet att det är ens egna val men det är ett hemskt beroende. Jag har också ,ånga gånger önskat att jag vore alkoholist eller narkoman istället ( även om jag förstår att det inte heller är lätt) Jag är helt spelfri sedan ett par månader tillbaka men konsekvenserna finns där och biter mig i baken varje dag. Jag hoppas och tror att jag aldrig Kommer att spela igen. Tror att jag nådde min "botten". Jag kommer inte överleva om jag fortsätter spela, det vet jag. Stort lycka till, till er alla som också kämpar mot denna demon!
 

Torsken

Aktiv medlem
Poäng: 52
Blev medlem
22 Juni 2017
Meddelanden
35
Mottagna reaktioner
18
Poäng
52
Jag har nu läst era senaste inlägg och jag sitter här och gråter. FUCK SPEL! Fan vad man ställa till det med hjälp av det. Det har jag också gjort! Vet att det är ens egna val men det är ett hemskt beroende. Jag har också ,ånga gånger önskat att jag vore alkoholist eller narkoman istället ( även om jag förstår att det inte heller är lätt) Jag är helt spelfri sedan ett par månader tillbaka men konsekvenserna finns där och biter mig i baken varje dag. Jag hoppas och tror att jag aldrig Kommer att spela igen. Tror att jag nådde min "botten". Jag kommer inte överleva om jag fortsätter spela, det vet jag. Stort lycka till, till er alla som också kämpar mot denna demon!
Sitter i samma jävla sjunkande båt. Mitt låååånga inlägg som finns gör några inlägg sen känner du nog igen dig i. Varit spelfri i 10 dagar nu och tillverkat en hemsida för såna stackars idioter som inte verkar fatta bättre Även om det är en sjukdom är den svår att gömma sig bakom och skylla på. Jävla konsekvenser den friska hjärnan måsta ta när den sjuke tagit över en vecka. dag. natt Fy fan!!!!
Under dessa tio dagar har jag gjort allt som står i min makt att hjälpa mig själv å andra soeltorskar som tappat det fullständigt. Besök min sida Läs allt noggrant. Sätt igång. Allt är sååå mycket skönare sen ja lovar fått nånga mail med glada männinskor som inte fattar varför dom inte gjort detta innan. Lämna gärna ett avtryck och sprid ordet vidare!


/Torsken
 

Idiot

Aktiv medlem
Poäng: 32
Blev medlem
8 Juni 2017
Meddelanden
43
Mottagna reaktioner
7
Poäng
32
Söndagsångngest, inte för jobbet men i morgon börjar dom dela ut post igen,, jävla skitliv,, tycker så sjukt synd om mina barn och det finns inget jag kan göra utan en tidsmaskin
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp